Boek een artiest

Ramon Beuk

ARTIESTEN
Ramon Beuk

Ramon Beuk werd vooral bekend door zijn tv programma’s en culinaire columns in diverse bladen. Echter studeerde hij na zijn koksopleiding af als leraar en is hij vooral ondernemer en concepten maker. Hij werkte een aantal jaren als kok in verschilde restaurants. Daarna als ontwikkelaar van concepten en producten voor Bijenkorf, HEMA en Unilever.

Media
Hij presenteerde tussen 2001 en 2016 acht verschillende televisieprogramma’s en schreef 10 k…

Artikelnummer: 1449 Categorieën: , ,

Ramon Beuk werd vooral bekend door zijn tv programma’s en culinaire columns in diverse bladen. Echter studeerde hij na zijn koksopleiding af als leraar en is hij vooral ondernemer en concepten maker. Hij werkte een aantal jaren als kok in verschilde restaurants. Daarna als ontwikkelaar van concepten en producten voor Bijenkorf, HEMA en Unilever.

Media
Hij presenteerde tussen 2001 en 2016 acht verschillende televisieprogramma’s en schreef 10 kookboeken waarvan er twee bekroond werden tot kookboek van het jaar. Tussen 2005 en 2009 schreef hij een dagelijkse column in de Telegraaf en van 2009 tot 2016 was hij culinair adviseur voor Lidl.

Ondernemer
Als ondernemer ontwikkelde hij een aantal vernieuwende horeca-concepten en richtte hij diverse bedrijven op. In 2002 richtte hij zijn evenementenbureau “CuliPro” op.
En in 2005 een evenementenlocatie “de Glazenruimte”.

In 2007 ontwikkelde wij het begrip “FOOD-cafe”. In tegenstelling tot het EET-café kreeg eten een centralere functie dan drank. Het eerste food-café hete LOCA en werd, in samenwerking met Heineken/Amstel, geopend in Haarlem. Gevolgd door locaties in Apeldoorn en Tilburg.

Van 2011 tot 2015 organiseerde hij zijn jaarlijks terugkerende restaurants event “restaurant voor een maand”. In dit concept verpakte Ramon alles wat hij zelf miste als hij uit eten ging. Dit evenement trok jaarlijks duizenden bezoekers in één maanden en gaf een totaal andere beleving aan het begrip uit eten gaan.

In 2016 besloot hij met zijn ondernemingen te stoppen en zich op nieuwe activiteiten te storten.

In de zomer van 2016 lanceerde hij samen met Jurgen Rayman het culinaire comedy spektakel ‘Tasty comedy’ op de pier in Scheveningen. Een twee jaar draaiend pop-up evenement waarbij comedy en eten op topniveau centraal stonden.

Van 2017 tot 2020 werkte hij aan de totale ontwikkeling van het nieuwe Hotel en restaurant conceptketen Bunk. Bunk opende in 2019 in Utrecht en in 2020 in Amsterdam.

Prijs op aanvraag.

  • DD slash MM slash JJJJ
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
decor